Ako pripraviť schôdzu vlastníkov efektívne
19.6.2023Dnes prinášame ďalšie informácie, ktoré odzneli na sérii prednášok pre technických správcov bytových domov pod názvom Efektívny správca a ktoré pripravilo združenie Podpora správy. Hovorilo sa aj o príprave a realizácii schôdzí.
Schôdzu zvoláva správca podľa potreby, minimálne však jedenkrát za rok. Môžu o ňu požiadať aj vlastníci, je ale potrebný súhlas štvrtiny vlastníkov bytov a nebytových priestorov. Pozvánka s termínom, miestom a programom schôdze musia byť vlastníkom poslané najneskôr sedem dní vopred. Dôležité je, aby bola čo najkonkrétnejšia. Prerokované témy by mali byť jasne rozpísané s návrhom, čo budú zúčastnení odsúhlasovať. Ak máte pozmeňujúce návrhy alebo doplnenia, čo najskôr, ešte pred konaním schôdze o tom informujte správcu, aby program doplnil a rozposlal vlastníkom. Dodatočné zmeny počas samotného stretnutia môžu totiž spôsobiť nepríjemnosti pri plnení dohodnutých ustanovení. Vlastník alebo vlastníci, ktorí sa schôdze nezúčastnili, môžu spochybniť hlasovanie s odôvodnením, že prerokovávané body neboli uvedené v pozvánke a ak by o nich vedeli, na schôdzu by prišli.
Peter Plávala, konateľ spoločnosti VSD k tomu dodáva: „pokiaľ účastníci prerokujú aj finančne nákladné opravy alebo údržbu alebo iné náležitosti, ktoré majú dopad na fond údržby a opráv, mal by správca dopredu vyčísliť tieto náklady a podrobne o nich informovať.“
Dôležitá je aj riadne prichystaná prezenčná listina podľa aktuálneho listu vlastníctva jednotlivých vlastníkov, ale aj zápisnica zo schôdze. Zápisnica musí obsahovať termín a miesto konania, odsúhlasený program a výsledky hlasovania k jednotlivým bodom, znenie prijatých rozhodnutí, resp. iné skutočnosti, o ktorých rozhodli vlastníci, otázky písomného hlasovania a jeho výsledky, a v neposlednom rade aj mená a podpisy predsedajúceho, zapisovateľa a overovateľov.